lördag 19 mars 2011

Ska det vara så svårt att använda koppel


Ska det vara så svårt att använda koppel på sina hundar när man går i tätbebyggt område. Jag förstår verkligen inte varför vissa envisas med att ha sina hundar lösa. Jag säger inget om hunden går nära sin ägare men allt för ofta gör de inte det. Jag tänker på en vän som är mycket rädd för hundar som inte kan ta en kvällspromenad utan att möta lösa hundar som kommer fram för att nosa, detta är säkert mycket snälla hundar men min vän har börjat gråta vid flertalet tillfällen av rädsla. Så hundägare ni borde tänka på detta och respektera människor som faktiskt är rädda för hundar.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig helt! Jag tror även att det är nån form av Lag att ha sin hund kopplad i sverige så man kan faktiskt anmäla. Men jag kan ha för mig helt fel!

    SvaraRadera
  2. Håller med. Har man inte koll på hunden ska den vara kopplad. Och så tycker jag att matte/husse ska plocka upp skiten efter jyckarna oxå!!

    SvaraRadera