tisdag 27 oktober 2009

Våldtäkt på anstalt

"Lockades till cell - och våldtogs"

Man kan ju kanske tycka att det var lite naivt av flickan att följa med mannen till hans cell, men av det jag vet om dessa typer av människor är att det är otroligt duktiga på att manipulera sin omgivning.

Att detta kan hända är så fel när de sitter inne men jag vet tyvärr hur det ser ut på dessa öppna anstalter, internerna har ganska stora friheter och det är mer förvånande att det inte hänt fler incidenter.

Jag är ju helt klart för hårdare straff för sexualbrottslingar eftersom det brott de begått har en sådan otrolig påverkan på "offrets" liv. Jag förstår inte hur våltäktsmän och andra sexualförbrytare kan komma ur fängelset endast efter att par månader medan om du pysslar med ekobrott får sitta flera år samt att du förmodligen aldrig kommer att komma på fötter rent ekonomiskt efter ett sådant brott.

Skadestånden som sexualförbrytare blir dömda till är i många fall rent löjliga. Jag anser att fängelsestraffet borde svida ordentligt samt att skadestånden borde höjas avsevärt.

Visst anser jag att fångar ska rehabiliteras och det ska vara en del av fängelsevistelsen men de ska ha ett kännbart straff då de riktigt får fundera på vad tusan de ställer till med då de inte kan hålla "utrustningen" i styr, varför inte bara kapa av den så de inte kan förstöra fler liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar