söndag 21 mars 2010

Rätten att dricka på äldreboenden

"Pensionärer vägras vin på äldreboenden"

Jag tycker att denna artikel är lite snevriden eftersom den inte förklarar vilken typ av äldreboende som avses men om man ska utgå från artikeln så anser jag att det är självklart att de ska få välja själva vad de vill dricka till sin måltid och de ska absolut inte totalförbjuda alkohol på boendet. Utifrån vad de säger att kritikerna hävdar så tycker jag att det är ett löjligt argument att det skulle vara skadligt för de äldres hälsa att dricka. Det är så vitt jag vet ohälsosamt för alla att överkonsumera alkohol men det är ju inte vad detta handlar om, som det står i artikeln så handlar det om måltidsdryck.

3 kommentarer:

  1. klart de skall ha vin till maten om de vill det. eller en snaps om det är det dem vill..

    SvaraRadera
  2. Knepigt, jag vet av situationer då dom boenden på vissa avdelningar inte får dricka alkohol till maten då det finns vissa f.d. alkoholister på avdelningen, men inne på sina rum får dom kröka och härja så mycket dom vill.

    SvaraRadera
  3. hittade in till din blogg via.. ehm.. nån som har en blogg och tipsar enbart om andra bloggar, typ. haha

    Hänger kvar här, följer och länkar från min sida!

    SvaraRadera