fredag 6 augusti 2010

Är inte livet viktigare?

"Cylist påkörd på Berghem"

Jag reagerar mest på kommentarerna på denna artikel. Visst är det så att många bryter mot reglerna både cyklister och bilister men man måste ju faktiskt tänka ett steg längre när man ska cykla eller gå över en väg. Även om jag som gångare eller cyklist har rätten på min sida att passera först så är det ju jag som blir mest skadad om en bil kör på mig. Jag vet inte om vissa tycker att det är svårt eller jobbigt att stanna till och verkligen försäkra sig om att det är säkert att passera... Jag tycker i alla fall att det är värt att stanna till även om jag vet att jag har rätten på min sida, eftersom jag anser att mitt liv betyder mer än att bara traska eller cykla över av principiella skäl.

2 kommentarer:

  1. Inbjudan till alla bloggare som vill få fler besökare... :-) http://panel.spot-finder.info/?awid=1

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag kikar runt på bloggar och kom plötsligt in på din :)
    Vad ska jag skriva nu? "fin blogg", "hur mår du?" NEJ, hatar såna kommentarer själv så jag skippar det :D
    Hoppas allt är toppen med dig iallafall!
    KRAM

    SvaraRadera