tisdag 6 september 2011

Ambulans eller inte? - Vi drar lott.

Vädjade i 15 minuter

Jag blir arg, ledsen och förtvivlad när jag läser detta. När man ringer 112 så förväntar man sig hjälp, och att det ska finnas en okunnig människa som bara följer ett förtryckt blad med frågor för att avgöra om du behöver ambulans eller inte, det måste vara utbildad personal som svarar när man ringer. Tänk bara om du sett din man/fru ramla ihop och du ska ringa till sos och chocken gör nog sitt i att du babblar en massa nonsens, just det hände mig, jag började skratta av chocken vilket resulterade i att mottagaren av samtalet trodde det var ett skämt. Tack och lov gick det bra eftersom jag hade en vän nära som kunde ta över samtalet.

I vissa av dessa samtal de skriver om i slutet på artikeln är ju självklart att ambulans borde tillkallats och det hade troligtvis inneburit färre dödsfall. Det känns bara som om att ingen tar det allvarligt utan bara skjuter över skuldfrågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar