torsdag 12 november 2009

Svinigt värre

"Robert, 42, gick före i vaccin-kön"

Observera att rubriken till expressens artikel är en smula felaktig, om man läser artikeln så är det inte så hemskt som det låter. Men jag vill passa på att i detta läge vädra mina åsikter om de som har gått före i vaccinationskön när riskgrupperna skulle vaccineras.

Jag tycker det är helt idiotiskt att fullt friska människor tränger sig före i vaccinationskön när riskgrupperna ska vaccineras. Självklart så tycker jag att alla bör vaccinera sig om inte för sin egen skull utan för att hindra smittsspridningen till de som inte kan vaccinera sig eller ännu inte hunnit få sitt vaccin men att ta någon annans vaccin är så egoistiskt och osolidariskt.

4 kommentarer:

  1. Det handlar inte om att tränga sig före. De riskpersoner som vill vaccinera sig har kunnat göra det i flera veckor nu. De borde ha skyndat sig så fort de fick chansen. De som önskar måste alltså redan vara vaccinerade. Vi andra ska inte behöva vänta medan de tvekar.

    SvaraRadera
  2. Läs om läs rätt!
    Tror inte du läste ordentligt vad jag skrev. Och nu är det så att alla i riskgrupperna inte alls är vaccinerade pga att vaccinet födelats olika över landet, vissa län har kommit längre med vaccinationerna än andra.

    SvaraRadera
  3. Det är inte sant att alla i riskgrupperna kunnat vaccinera sig i flera veckor. Har försökt i veckor att få vaccionation men eftersom vaccinet var slut när jag skulle få så fick jag snällt vänta tills det var min åldersgrupp - trots att jag tillhör riskgruppen....

    SvaraRadera
  4. Den som skriver att riskgrupperna har kunnat vaccinera sig i flera veckor nu vet inte vad han/hon pratar om,då skall jag berätta en sak för dig att så är inte fallet.där jag bor har dom inte börjat vaccinera riskgrupperna inu och kommer inte att göra det förräns man blir kallad i sina åldergrupper.Jag är i riskguppen men får snällt vänta tills det blir min tur,så visst skall ni vänta på eran tur som inte är i riskgrupperna.Så det är inte bara till att skynda sig när man har chans när man inte får vaccinera sig förräns det är ens tur att vaccineras.Så du skall snällt vänta på din tur lilla vän och inte bara tänka på dig själva.kram till er alla som tänker på sina medmänniskor

    SvaraRadera