lördag 14 november 2009

Fylla i Umeå

"Sex fyllerister omhändertagna i natt"
"19-åring gripen efter bråk"
"18-åring gripen efter krogbråk"

Det känns som om dessa rubriker blir allt vanligare i tidningen nu för tiden. Det jag ställer mig frågande till är om ungdommarna helt har tappat förmågan att dricka på ett sunt sätt, jag menar varför dricka sig så berusad att denna typen av situationer uppstår. Att festa ska vara trevligt det är ju det som är hela poängen så varför då dricka sig så berusad att man börjar vara otrevlig och kanske inte ens mins delar av kvällen. Jag ser inget fel i att dricka sunt i goda vänners sällskap men när ett beteende yttrar sig på detta sättet när man dricker så kanske man borde ta en funderare på vad som är fel och kanske söka sig till andra aktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Jag är lite lur på hur mycket de blandar....
    tror inte att det handlar om samma "raka"
    fyllor som vi körde med förr om åren, ja,
    jag är alltså en förti-taggare...

    Klart att folk har sneat ur på alkohol i alla
    tider men inte drog de kniv eller sopade på
    vakter "bara" därför, var mer att den som blev
    alltför jävla dum, han åkte ut, blev hemskjutsad
    eller satt i en snödriva för att nyktra till...

    Lite orolig är jag ju, har en dotter som blir
    "krog-myndig" i januari och nu är det inte
    direkt läge att vingla runt på stan i sina
    första fyllor.....

    SvaraRadera
  2. Om du vill ha tips så att fler människor läser din blogg. Kan du lägga ut med bilder och skriva lite mer varrierat. Vist du har en blogg som hadnar om olyckor som har hänt, men varför inte varriera? Jag säger det här för att vara snäll, inget annat.
    Annars tycker jag att din header är ganska rolig :D

    SvaraRadera